Co přinese slyšení Marka Zuckerberga v kongresu z hlediska bezpečnosti?
Zakladatel a šéf Facebooku odpovídal dlouhé hodiny na otázky v rámci slyšení před americkými kongresmany. Kromě opakovaných omluv za kauzu Cambridge Analytica zaznělo z úst Marka Zuckerberga i několik velmi podstatných informací, které ovlivní bezpečnost jednotlivců i firem.

Sociální síť pod palbou
Facebook v posledních týdnech čelí několika skandálům. O tom, který vše odstartoval, jsme vás informovali již v článku Kauza Cambridge Analytica otřásá Facebookem. Odchází šéf bezpečnosti. Zuckerberg kvůli vzniklé situaci absolvoval ve dnech 10. dubna a 11. dubna 2018 v Kongresu Spojených států dvě svědecká slyšení k bezpečnosti uživatelských dat.
Kongresmani se proti jednomu z nejbohatších lidí na planetě vyzbrojili celou řadou dotazů. Zazněly takové otázky jako:
- Souhlasíte s tím, že lidem škodíte?
- Když tvrdíte, že uživatelé vlastní svá data, proč nedostávají podíl ze zisků, které díky nim generujete?
- Když si koupím Ford a ten nejezdí dobře, mohu si koupit Chevrolet. Pokud mě štve Facebook, je nějaká alternativa, ke které můžu přejít?
- Může cílit Facebook reklamu na základě komunikace v aplikaci WhatsApp?
- Nevadilo by vám, kdybyste se s námi podělil o jméno hotelu, ve kterém jste poslední noc spal?
- Je vaše platforma zaměřená proti konzervativním názorům?
Konkrétní odpovědi se Zuckerberg nezřídka vyhnul. Často uvedl, že nezná podrobnosti z hlavy. Některé je odpovědi však navždy změní to, jakým způsobem Facebook funguje a jak nakládá s daty.
Placený Facebook!
Chvilku po tom, co Zuckerberg přebral osobní zodpovědnost za kauzu a přiznal, že pro ochranu uživatelů neudělala firma maximum, odhalil plány vybudovat placenou verzi Facebooku bez reklam. Ta logicky nebude využívat osobní data k cílení reklamy. To je první velká novinka směrem k vyšší bezpečnosti, která ovlivní jak jedince, tak firmy. Další je oznámení vývoje umělé inteligence, která bude odhalovat a eliminovat falešné účty. Facebook zároveň nově začal svým uživatelům platit za hlášení o zneužívání dat třetími stranami. Nepoctiví vývojářů jsou tak pod drobnohledem. Stejně jako politicky motivované reklamy.